Uit verschillende uitspraken is te achterhalen dat Google+ weer drastisch gaat veranderen. Het is niet de eerste keer dat er diverse speculaties over dit sociale medium plaatsvinden. Echter de uitspraken zijn wel vrij duidelijk en naar alle waarschijnlijkheid zal in mei bij Google I/O uitsluitsel worden gegeven. Ik ben persoonlijk erg benieuwd. Google+ heeft een vrij fanatieke groep gebruikers.

Samenwerking AppNexus
LinkedIn is een samenwerking aangegaan met AppNexus, waardoor het bereik van je advertenties op LinkedIn ineens flink is uitgebreid. AppNexus kan namelijk zorgen dat de advertenties op een groot netwerk van websites wordt getoond. LinkedIn heeft een tijdje terug al Bizo overgenomen om zo hun B2B marketing te versterken.

Er is de laatste tijd weer veel gezegd over Twitter. Zo zou het medium in Nederland sterk aan populariteit verliezen bijvoorbeeld. En merken communiceren niet echt met hun klanten. Twitter zit zelf in ieder geval niet stil, zij blijven vernieuwen.

Twitter als newsfeed

Twitter is een constante stroom aan berichtjes over van alles en nog wat. De één houdt netjes zijn tijdlijn in de gaten of er iets voorbij komt wat hij graag wil weten en delen, de ander gaat dat veel te ver. Wil je Twitter gebruiken als belangrijkste newsfeed, dan heb je een dagtaak. Zie maar eens de relevante berichtjes eruit te halen.

…of toch niet?

Telecompaper deed onderzoek naar het gebruik van mobiele apps. Uit het onderzoek blijkt dat jongeren tussen de 12 en 19 de Twitter app massaal links laten liggen. Wat interessanter is, is om te weten of ze dan Twitter ook daadwerkelijk niet gebruiken.

Wat is Klout?

Mogelijk kende je Klout al en zie je geregeld een Klout score van mensen op sociale media. De Klout score geeft jouw online impact weer. Je kunt een score tussen 1 en 100 behalen. En de gemiddelde score is 40. Mensen met een hoge score worden ook wel gezien als influencers. Klout meet jouw impact af aan de content die je creëert en deelt.

Facebook design

In navolging op Twitter heeft Facebook ook een verandering van de pagina design op stapel staan. Als je niets doet, zal automatisch op 16 juni het design veranderen, maar dat kun je voor zijn. Als je nu naar je pagina gaat, krijg je de vraag of je je pagina wilt bijwerken.